Boka SuperBilligt Boende | | | Tipsa vän  

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Söka upp släktingar i Australien som man ej har kontakt med?

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Platser/Städer
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Av Meddelande
chrippe
-=Medlem=-
-=Medlem=-

Registrerad: 090521

InläggPostat: 090906 00:39    Rubrik: Söka upp släktingar i Australien som man ej har kontakt med? Svara med citat

Hej!
Jag skulle gärna ta emot tips på hur man kan söka upp släktingar som man har i Australien, vilka man inte längre har kontakt med.

Finns det exempelvis någon sida likt eniro.se eller hitta.se i Australien där man kan finna sådan information?

Vi har inte hört av dem på länge och det skulle vara kul att återuppta kontaken...

Mvh
Christoffer
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
AnnaB
-=Medlem=-
-=Medlem=-

Registrerad: 081029
Kommer från (ort): Perth

InläggPostat: 090906 04:25    Rubrik: Svara med citat

I Australien har vi inte register som vi har i Sverige. Man är inte reggade på adress eller annat kul och i telefonkatalogen så står det bara en bokstav vad gäller förnamn och har man ett vanligt namn försvinner man i mängden... såvida man inte har hemligt telefonnummer för då går man inte o hittas alls.

Det närmaste du kommer är Aussie White Pages:
http://www.whitepages.com.au/wp/

Dock måste du veta vilken stat de är i. Själv hittar jag mer folk på Facebook än jag gör i WP här borta, sorgligt men sant...
Till överst på sidan
chrippe
-=Medlem=-
-=Medlem=-

InläggPostat: 090906 09:51    Rubrik: Svara med citat

Tjena!
Tack för ditt svar!
Bor du i Australien för närvarande alltså?

Jag testade på att söka på residential-fliken. Det var det korrekta förfarandet, eller?
En av de personerna jag söker efter har inte ett jättevanligt efternamn faktiskt. Såvida de inte har lämnat NSW numera så fick jag 8 träffar.

Kan man lätt skilja på mobilnummer och hemnummer, såsom vi i Sverige har 070, 073 m.fl som prefix för mobilnumren?

Lite synd att det bara är initialen i förnamnet som anges... Förvårar ju avsevärt! =)
Till överst på sidan
AnnaB
-=Medlem=-
-=Medlem=-

InläggPostat: 090907 03:06    Rubrik: Svara med citat

Hejsan!
Jepp, jag bor här fast i andra änden Smile Soligare på denna sidan *lol*

Du gjorde precis rätt, residential är hemadresser. I NSW är alla nummer som börjar med 02 fasta telefonnummer medan de andra du fått upp i sökningen i sådana fall bör vara mobil (vet inte riktigt vilket nummer det är).
Här har varje stat ett "riktnummer" på 2 siffror så det är inte så lokalt som i Sverige. Här i WA har alla fasta telefoner 08 medan mobiler har 04.

Här är det nästan hopplöst o hitta folk, även om de har ovanliga efternamn. Som sagt får man bara en initial och sedan så vet man ju inte om de har hemligt telefonnummer...

Lycka till Smile
Till överst på sidan
chrippe
-=Medlem=-
-=Medlem=-

InläggPostat: 090907 23:46    Rubrik: Svara med citat

Det låter inte helt enkelt.
Skall man lyckas får man nog ha lite flyt! =)
Blir intressant att se hur det går!

Jag har gamla adresser men där bor de nog inte kvar...

Tack för tipsen och ha det bra!
Till överst på sidan
Magdalena
-=Medlem=-
-=Medlem=-

Registrerad: 050412
Kommer från (ort): Perth, Australien

InläggPostat: 100715 19:58    Rubrik: Svara med citat

Det finns ett dataprogram som heter FamilyTree Maker. Jag köpte den Australiensiska varianten och kan få tag på en del gamla, GAMLA, namn från Australien. I övrigt: skriv i tidningar, gå ut i TV.

Ett annat tips: kontakta mormonerna på denna webadress:
http://www.familysearch.org/Eng/Library/FHC/frameset_fhc.asp?PAGE =library_fhc_find.asp
Här kan du se var de har sina family reserach centers i Sverige. Åk dit och prata med dem, de kan hjälpa dig att söka i sina avancerade datasystem.

MVH
Magdalena Ekdahl
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Maggi
-=Medlem=-
-=Medlem=-

Registrerad: 111101

InläggPostat: 111101 17:46    Rubrik: Svara med citat

Hur lätt är det att flytta till Australien och bosätta sig där?

Jag ska åka dit på utbyte men vill gärna lämna kvar där. Jag ska plugga i Sydney så vi kan ju anta att det är dit jag vill lämna då.

Jag har läst och hört om att det finns många svenskar i Australien. Varför väljer de att flytta dit och hur lätt är det att bli Australienare?

Om det inte finns samma typ av register där som hos oss så tänker jag mig att det inte är så svårt. Har jag fel där?
Till överst på sidan
AnnaB
-=Medlem=-
-=Medlem=-

InläggPostat: 111102 14:14    Rubrik: Svara med citat

Det ar ratt sa besvarligt med visum och visumkrav.... Aven med en Aussie partner tar det ar att fa visum... ett partnervisum tar ca 6-8 manader att fa genom om du och din partner bott ihop i minst ett ar och ni kan bevisa det och kostar ca $2500-3000 beroende pa avgifter, rontgen o resor o annat.
Man kan aven immigrera som kvalificerad arbetskraft men det har jag itne sa mycket koll pa for det andras hela tiden. Kolla upp det pa www.immi.gov.au
Till överst på sidan
majakajsakaroline
-=Medlem=-
-=Medlem=-

Registrerad: 111019

InläggPostat: 111109 15:20    Rubrik: Svara med citat

Maggi...det handlade ju en TELEFONkatalog, inte om myndigheterna. De senare har nog lättare att få tag på dig än en privatperson...
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Platser/Städer GMT + 2 timmar
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet

© Australienguiden

Work & Travel

Australienresor

Kontantkort för Australien

All betalning från Australienguiden sker via säker krypterad anslutning

Lägg till sidan som startsidaLägg till sidan som FavoritKontakta oss på Australienguiden
besökare online
Söker du Billigt boende?
Använd droplisten för att söka bland 700 olika hostels runt om Australien
Sitemap

Nyhet! Nu kan du skriva artiklar här på Australien guiden. Dela med dig av dina resor och åsikter.
Skriv artikel »

Kontantkort för Australien »