Boka SuperBilligt Boende | | | Tipsa vän  

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

snus: Hur jävla kinkigt är det?

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Resesnack
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Av Meddelande
0z
-=Medlem=-
-=Medlem=-

Registrerad: 100408

InläggPostat: 100426 08:39    Rubrik: snus: Hur jävla kinkigt är det? Svara med citat

Hur grinigt är det egnetligen när man landar på en flygplats i brisbane? Går dom igenom mitt bagage, öppnar och kollar??

Säg att jag har med mig 5 stockar snus, hur mycket kommer jag få böta då? Är det en fast summa per gång man importerar så man tjänar på att ta med större kvantiteter varje gång eller är det per 100 gram eller nåt dylikt som man får betala?

Men frågan är, går det smussla in snus lite smidigt om man flörtar lite med dom i tullen, eller är dom STENHÅRDA med det och släpper inte igenom ett gram för mycket?? =)

Eventuellt, är det någon i brisbane / byron som kan tänka sig att sälja snus? Jag betalar bra!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
palmen
-=Medlem=-
-=Medlem=-

Registrerad: 050710
Kommer från (ort): Stockholm

InläggPostat: 100502 15:43    Rubrik: Svara med citat

Du kan räkna med att de kommer gå igenom din väska, i alla fall scanna den och de vet nog hur snus ser ut om de scannar en väska.
Jag blev oerhört förvånad när de bara släppte in mig i landet efter att ha tittat på mitt immigration kort även fast jag skrev att jag kunde ha jord på skorna samt hade mat med mig (visserligen bara godis). Border Security var nöjda med det och jag fick gå rakt in i landet utan att scanna väskan alls. Blev rätt förvånad över det, man brukar alltid få visa vad man har i väskan om det är något "konstigt".

Tror du får betala böter beroende på hur mycket extra du tar in, alltså inte en engångsumma. Finns nog en risk att om man tar "för" mycket att det kan bli väldigt dyrt och andra tråkigheter också kanske.
Daniel L
-=Medlem=-
-=Medlem=-

Registrerad: 100504

InläggPostat: 100505 15:21    Rubrik: Svara med citat

Den tillåtna mängden snus att ta in i Australien är f.n. 250 gram. Vill man ta in större kvantiteter måste man ha ett skriftligt godkännande från Department of Treasury. Faxblanketter finns att tillgå från ambassaden. Tullbestämmelser finns på www.customs.gov.au.
Till överst på sidan
0z
-=Medlem=-
-=Medlem=-

Registrerad: 100408

InläggPostat: 100506 09:25    Rubrik: Svara med citat

nu är det för sent ändå =)

Jag tog bara med mig en stock och får väl nöja mig med det...
Han som scannade sa typ "Is that some biscutis you're bringin'?"
-eftersom att jag inte hade något att dölja så sa jag helt enkelt att nej, det är tobak, och först då kollade han, då sa jag att det är 240 gram så det är under era gränser, då brydde han sig inte mer och släppte igenom mig... snuset får bli ett senare problem... just nu har jag lite transporttrubbel... Brissie - Bowen...
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Resesnack GMT + 2 timmar
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet

© Australienguiden

Work & Travel

Australienresor

Kontantkort för Australien

All betalning från Australienguiden sker via säker krypterad anslutning

Lägg till sidan som startsidaLägg till sidan som FavoritKontakta oss på Australienguiden
besökare online
Söker du Billigt boende?
Använd droplisten för att söka bland 700 olika hostels runt om Australien
Sitemap

Nyhet! Nu kan du skriva artiklar här på Australien guiden. Dela med dig av dina resor och åsikter.
Skriv artikel »

Kontantkort för Australien »