Boka SuperBilligt Boende | | | Tipsa vän  

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Vilken stad passar mig?

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Platser/Städer
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Av Meddelande
Linnea A
-=Medlem=-
-=Medlem=-

Registrerad: 100506

InläggPostat: 100506 13:21    Rubrik: Vilken stad passar mig? Svara med citat

Hej!

Jag är en 18-årig tjej som ska dra ner till Australien och jobba, men jag behöver tips på vilken stad jag ska åka till att börja med.

Jag tänkte dra första augusti och detta är vad jag letar efter:
- varmt klimat(!)
- stränder
- dykningsmöjligheter
- pulserande nattliv(!)
- härliga människor
- lätt att ta sig runt med kommunala medel

Har ni något tips på vart jag bör åka?
Tack för hjälpen! Very Happy
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande MSN
palmen
-=Medlem=-
-=Medlem=-

Registrerad: 050710
Kommer från (ort): Stockholm

InläggPostat: 100506 21:56    Rubrik: Svara med citat

Du är medveten om att första augusti i australien är ungefär som första februari i sverige? Dvs det är itne jättevramt även om våren kanske börjar komma. Om du vill ha värme finns i stort sätt bara norra delarna av australien att välja på.

Personligen har jag bara koll på östkusten så kan inte tala för andra ställen, men ditt säkraste kort för att få in det mesta av vad du skrev är kanske cairns eller någon annan stad på norra delen av östkusten.
Cairns har väl ett av de varmare klimaten den årstiden, de har dykning, nattliv finns också även om det kanske inte är det bästa australien kan erbjuda men backpackers brukar ha kul. Själva staden är liten så inga kommunala transportmedel behövs. Däremot finns ingen strand i Cairns, de har en stor lagun, alternativt får man ta en lokalbuss till några av stränderna precis utanför cairns.

Ett tips kan vara att åka till en "storstad" i början för att direkt jobba och sen när det börjar bli lite varmare i hela australien kanske åka runt och turista och festa. Det börjar bli varmt i sydney någon gång i oktober oftast.

Allt beror på vad du tänker göra och hur länge du ska vara borta samt hur mycket du måste jobba under tiden.
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Platser/Städer GMT + 2 timmar
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet

© Australienguiden

Work & Travel

Australienresor

Kontantkort för Australien

All betalning från Australienguiden sker via säker krypterad anslutning

Lägg till sidan som startsidaLägg till sidan som FavoritKontakta oss på Australienguiden
besökare online
Söker du Billigt boende?
Använd droplisten för att söka bland 700 olika hostels runt om Australien
Sitemap

Nyhet! Nu kan du skriva artiklar här på Australien guiden. Dela med dig av dina resor och åsikter.
Skriv artikel »

Kontantkort för Australien »