Postat: 100609 22:37 Rubrik: Var ska jag börja? Nya Zealand eller Australien?
Hej!
Jag planerar att flyga ner i början av november 2010 för att hinna med ett par månader spontant resande innan skolan börjar i mitten av februari, i Melbourne.
"Resmässigt" sätt borde det ju vara smidigare att börja i New Zealand. Sen flyga antingen till Brisbane eller Perth och röra sig neråt mot Melbourne så att jag är där lagom till skolan börjar.
Funderar bara på om det är ett bra upplägg med tanke på klimatet? Är det kanske smartare att börja i Australien i november eftersom det är varmare där? Är det dyrt att flyga fram och tillbaka?
Registrerad: 050710 Inlägg: 273 Kommer från (ort): Stockholm
Postat: 100611 19:32 Rubrik:
NZ kan vara lite kallt i november, jämför det med sverige i maj ungefär. Ibland kan man ha 25 grader men det kan också vara 8 grader. Om det är värme du vill ha skulle jag ta NZ sist.
Var du börjar i övrigt är väl lite upp till dig, november är som sagt början på sommaren i Australien så det är inte jättevarmt om man är långt söderut.
Vad det gäller flyg kan man ofta boka det på sin vanliga biljett man flyger med tur och retur. Säg att du flyger Sthlm-Sydney, då kan du oftast för ca 1500-2000 kronor (helt uppskattad siffra) lägga på Sydney-Auckland tur och retur också.
Annars är det nog billigast att titta på new zeeland air, wantas och virgin blue. Det är de flygbolagen som är störst av de som trafikerar australien-nz. Virgin blue är australiens motsvarighet till Ryanair och Air Asia, dvs lågpris. _________________ Darling Harbour... Just love the place
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet Du kan inte svara på inlägg i det här forumet Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet Du kan inte rösta i det här forumet