Jag undrar om det är bäst att snorka, dyka vid stora barriärrevet från Carins. Har läst att man inte kan bada där utan att det finns ngn slags lagun mitt i city. Undrar dock om det går båtturer ut till barriärrevet och om det är bäst att snorkla där, eller hellre vid ngn annan stad? =)
Registrerad: 050710 Inlägg: 273 Kommer från (ort): Stockholm
Postat: 100730 00:46 Rubrik:
Cairns är ju bästa stad att utgå ifrån för barriärrevet om man vill ha stort utbud, man kan även åka lite norrut så finns det någon stad där som också har turer ut till revet (kommer inte ihåg namnet på staden).
Man kan inte bada i havet i själva cairns, finns dock en stor lagun nere vid vattnet om man vill i och bada lite.
Går väl säkert ett 20-tal olika turer ut till revet varje dag, bara att välja vilket företag man vill åka med, de flesta kör ut varje dag.
Har ingen aning om vart bästa snorklingen är, men jag har inte hört att någon varit missnöjd efter att ha snorklat utanför cairns på GBR _________________ Darling Harbour... Just love the place
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet Du kan inte svara på inlägg i det här forumet Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet Du kan inte rösta i det här forumet