Boka SuperBilligt Boende | | | Tipsa vän  

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

rygga, skor...

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Resesnack
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Av Meddelande
Pontus89
-=Medlem=-
-=Medlem=-

Registrerad: 100617

InläggPostat: 100811 22:14    Rubrik: rygga, skor... Svara med citat

Hej, hej

det börjar närma sig avfärd nu med stormsteg och jag har börjat kolla lite på ryggsäckar men skulle behöva lite tips på märken och framförallt hur stor rygga ska man ha?

Tänkte även köpa ett par riktigt bra vandrar skor, och undrar vad man ska ha för skor om dem måste vara rejäla så man inte blir biten av djur och sånt eller om man ska ha en mer öppen modell eller bara ett par bra sandaler?

Och sovsäck eller reselakan/båda?

Tacksam för svar! /Pontus
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
star
-=Medlem=-
-=Medlem=-

Registrerad: 100816

InläggPostat: 100816 20:29    Rubrik: Svara med citat

Hur stor rygga man ska ha är väl alltid något man funderar på när man ska iväg.
Jag hitta outdoor på nätet(https://www.outdoorexperten.se/) där dom hade hyfsat utbud.
Man vet ju oftast vad den sk baspackningen består av, så jag begav mej helt enklet till deras butik och testade mej fram genom att packa ner lite tält, sovsäck och dyligt for att se hur stor rygga jag kunde tänkas behöva. Det slet kanske lite på deras personal Laughing men jag hitta rätt till slut Very Happy
Till överst på sidan
Pontus89
-=Medlem=-
-=Medlem=-

Registrerad: 100617

InläggPostat: 100816 23:49    Rubrik: Svara med citat

okej, det är ett sätt att göra det på ^^
Men eftersom jag aldrig varit iväg så vill jag bara veta vad folk tyker generellt passar bäst som backpacking ryggsäck, är nog mycket man inte direkt tänker på som ska få plats eller att man inte tar för stor.
Men vad kom du fram till och varför?

MvH Pontus Smile
Till överst på sidan
linnp
-=Medlem=-
-=Medlem=-

Registrerad: 100729

InläggPostat: 100817 03:13    Rubrik: Svara med citat

samma här, snart är det dax för avfärd! =)

jag har fixat rygga, vet dock inte riktigt hur många liter den är på. har hört att runt ca. 60 liter ska vara lagom. man ska ju dock orka bära den med. en annan sak jag kan tipsa om när du kollar rygga är ifall den går att öppna runt om hela, ganska smart än att bara ha dragkedja upptill (ifall det du ska ha för tillfället ligger längst ner, då får man packa upp all packning = jobbigt). sen har jag en avtagbar rygga längst ut på min, ganska smart att ta av den för dagsutflykter och liknande.

själv ska jag och min resevän endast ha lakangrejset, men det är ju för att vi troligtvis inte ska vara så mkt "mitt ute i ingenstans". skor kan jag dock inte svara så mkt på, sj ska jag köpa ett par riktiga walking imorgon, gortex var det tänkt så de tål väta. sen ska jag typ bara ha flipflops. menmen, LYCKA TILL!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande MSN
worlden
-=Medlem=-
-=Medlem=-

Registrerad: 101014

InläggPostat: 101014 18:06    Rubrik: Svara med citat

Jag köpte rygga på Gekås, visst den blev lite sliten och slängde den efter ytterligare en resa men utöver det va den lika bra som en dyr modell. om du ändå ska åka dit har de skobutiker med bra vandrar kängor osv. sparade guldmynt till resan Very Happy
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Resesnack GMT + 2 timmar
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet

© Australienguiden

Work & Travel

Australienresor

Kontantkort för Australien

All betalning från Australienguiden sker via säker krypterad anslutning

Lägg till sidan som startsidaLägg till sidan som FavoritKontakta oss på Australienguiden
besökare online
Söker du Billigt boende?
Använd droplisten för att söka bland 700 olika hostels runt om Australien
Sitemap

Nyhet! Nu kan du skriva artiklar här på Australien guiden. Dela med dig av dina resor och åsikter.
Skriv artikel »

Kontantkort för Australien »