Postat: 100815 13:45 Rubrik: Boka hostel från Sverige
Det är så att jag ska boka boende i Sydney över nyår. Jag har mailat med bl.a. backpackers headquarters och för att göra en reservation så ska jag skicka credit card number och expiry date.
Men är detta ett säkert sett? Jag är nämligen inte särskilt sugen på att lämna ut mina uppgifter. Brukar man inte betala själv över en internet betalning. För jag menar lämnar jag ut mina kortuppgifter så kan dom ju dra hur mycket pengar dom vill.
Så hur har ni andra gjort?
Registrerad: 050710 Inlägg: 273 Kommer från (ort): Stockholm
Postat: 100815 16:21 Rubrik:
Det är ofta så det fungerar att man får lämna ut det via telefon/mail. Dom kan alltid dra pengar från ditt kort då men så länge du inte skrivit under eller godkänt med din kod kan du alltid kräva pengarna tillbaka. Se till att de inte får CCV-koden eller vad den kallas, har man den kan man ju göra köp på nätet hur lätt som helst.
Dom vill ha detta från dig för att garantera att du kommer, gör du inte det debiterar de dig för x antal nätter om du inte bokat av det. _________________ Darling Harbour... Just love the place
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet Du kan inte svara på inlägg i det här forumet Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet Du kan inte rösta i det här forumet