Boka SuperBilligt Boende | | | Tipsa vän  

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Perth eller Brisbane?

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Platser/Städer
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Av Meddelande
Hank36
-=Medlem=-
-=Medlem=-

Registrerad: 100901

InläggPostat: 100901 11:29    Rubrik: Perth eller Brisbane? Svara med citat

Hej,

familjen (två barn - ett på åtta månader och en som är tre år) skall tillbringa delar av föräldraledigheten i Australien. Vi skall vara en månad i Sydney och på vägen hem passerar vi Melbourne för ett fyradagars besök.

På ditvägen kommer vi att vara på Bali en vecka, men efter det har vi inte bestämt om vi skall åka via Perth eller via Brisbane. Tanken är att vi skall vara på något av ställena ca fyra dagar, och vi kommer som sagt från "badsemester" på Bali.
Tilläggas debatten kan även göras att vi inte har varit i Australien innan och att vi åker i mitten av februari.

Till vilken av städerna tycker ni vi skall åka?

Vi kommer inte att göra någon längre utflykt utanför den staden vi åker till! Andra tips mottages även tacksamt, t ex när det gäller barnaktiviteter!

Era ev synpunkter skulle uppskattas!!

//Henrik
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
palmen
-=Medlem=-
-=Medlem=-

Registrerad: 050710
Kommer från (ort): Stockholm

InläggPostat: 100902 18:56    Rubrik: Svara med citat

Beror nog lite på vilken årstid ni åker iväg, om man är i perth i juli så är det kallt, åker man till brisbane så är det varmare.
Sen behöver man inte skynda och försöka hinna med så många städer som möjligt heller. Eller är det så att flyget hem går från dessa städer?

Personligen skulle jag nog valt att stanna lite mer i Sydney och Melbourne och se dom städerna ordentligt istället för att halvt se dom och sen dra till nästa för att se den staden halvt.
Personligen tyckte jag inte brisbane var så kul, men utanför där finns ju alla äventyrsparker och stever irwin zoo bla. Vid Brisbane har man ju även nära till gold coast som kan vara en dagsutflykt.

Har inte varit i Perth så kan inte direkt uttala mig om den staden.
Tomas N
-=Medlem=-
-=Medlem=-

Registrerad: 100904

InläggPostat: 100904 10:04    Rubrik: också föräldralediga som planerar för australien... Svara med citat

Hej,

Vad kul att höra att fler planerar att åka till australien under föräldraledigheten. Vi håller själv på med samma planer.

Jag och min sambo träffades i Brisbane när vi pluggade där så givetvis är det ett ställe som vi håller varmt om hjärtat men vad som är bättre av perth och brisbane vet jag inte. Vi funderar själv på att åka till perth i vår.

I februari så kommer det ju att vara rejält varmt i allafall.

Hur har ni tänkt göra med boende, transkporter, ev bilar etc. Vad räknar ni med för budget per dag ungefär?
Till överst på sidan
AnnaB
-=Medlem=-
-=Medlem=-

Registrerad: 081029
Kommer från (ort): Perth

InläggPostat: 100905 06:20    Rubrik: Svara med citat

Jag älskar ju Perth, kom aldrig längre än hit Smile Hjärta! Om man åker Bali-Perth så är biljetterna just nu jättebilliga. Returbiljett Perth-Bali ligger idag på $320

Själv älskar jag västkusten, du har hela spektrat av natur, olika kultur och saker att titta på och göra. Allt från Kimberlys till öken, frodande gröna skogar av Eucalyptus, milslånga sandstränder och fantastiskt folk. (tar lite restid mellan platserna dock).

Längre norr över har du även Coral Bay där du har världens mest lättilgängliga korallrev, vilket kan vara en upplevelse även för barn, då man går ut och sedan snorklar... Vi har även gott om delfiner och nästan varje gång man är ute och går längs stranden så kan man se en dyka upp Smile
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Platser/Städer GMT + 2 timmar
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet

© Australienguiden

Work & Travel

Australienresor

Kontantkort för Australien

All betalning från Australienguiden sker via säker krypterad anslutning

Lägg till sidan som startsidaLägg till sidan som FavoritKontakta oss på Australienguiden
besökare online
Söker du Billigt boende?
Använd droplisten för att söka bland 700 olika hostels runt om Australien
Sitemap

Nyhet! Nu kan du skriva artiklar här på Australien guiden. Dela med dig av dina resor och åsikter.
Skriv artikel »

Kontantkort för Australien »