Boka Billigt Boende | | | Forum | Tipsa

ReseArtiklar och Reseberättelser Australien

Skriv researtiklar och reseberättelse till Australien. Gör som många andra, skriv din egna artikel eller reseberättelse. Dela med dig av dina åsikter och erfarenheter. Skapa konto nedan och kom igång direkt!
Hem | Logga in | Skapa användare

Skapad 2007-10-02 14:30
Ändrad 2007-10-07 16:30
Kategori Guider
Område Australien
Läst ggr: 2135

Skicka artikeln till vän »
Artikelförfattare

Anv: Roffe
Namn: Rolf Karlsson
Antal Artiklar: 1
Läs mer om Författaren »
Förord - Beskrivning av artikeln
Swan Hill till Great Ocean Road

Nu har det gått några dagar sedan vi fick tag på Internet och vi har varit runt en på en hel del ställen sedan Swan Hill. Igår kom vi till Melbourne där vi bo på en Caravan Park strax innan Innerstaden. Vi hade tur att vi fick ett boende här i Melbourne då det är Australien Open (Tennis) just nu här.
Innan dess har vi besökt Bendingo och Ballerat som är två gamla guldgrävarstäder, men mycket guld finns där inte mera. Men vi besökte den chinesiska delen av staden Bendingo.

Efter det körde vi vidare mot Geelong och Ocean Cove där vi fick tag i en jätte mysigt stuga att bo i, direkt vid stranden. Härifrån åkte vi via ”Great Ocean Road” vidare till Appollo Bay för att besöka ”Erskine Falls” och Port Campell för att beskåda ”dem tolv Aposteln” Tyvärr hade vi återigen inte det bästa vädret med oss. Dvs. det var blåsigt och kallt. Vi körde sedan tillbaka till Geelong där vi övernattade för att dagen efter ta oss vidare till Mellbourn där vi kommer att stanna 3-4 dagar, för att bl.a. fira John’s födelsedag på lördag den 20/1.

I dag åkte vi till Bendigo. Vi var på Golden Dragon museum och gardens. Där tittade vi på drakar och andra saker. Där fanns den längsta draken i världen. I trädgården fanns det ett tempel. Där tände vi rökelse. Jag bestämde att vi skulle åka till havet. Sen körde vi igenom de gamla guldfälten. Till slut kom vi fram till Ocean Cove. Där bodde vi i ett lyxigt hotell där det fanns ett bubbelbadkar.

Tisdagen den 16 januari

I dag var vi på stranden nästan hela dagen. Det var jättevarmt. När vi kom tillbaka till stugan gick strömmen. Sen fick vi veta att det var ett större fel och att många i södra Australien blev utan ström. Sen grillade vi bläckfisk och räkspett. Sen badade vi i bubbelbadkaret.

Onsdagen den 17 januari

I dag åkte vi längs vägen ”Great Ocean Road”. Vi stannade vid de tolv apostlarna. Jag såg bara sju. Sedan var vi framme.

Torsdagen den 18 januari

I dag åkte vi till Melbourne. Vi bor strax intill centrum. Vi åkte till Coburg. Där klippte pappa och småkillarna sig. Vi åt lunch. Sen var vi i poolen och jag spelade spel i spelhallen. Sen skrev jag min dagbok.

Skicka artikeln till vän »

Glöm inte kommentera artikeln!

Alla blir glada för lite feedback på sina alster!